אוכל. תזונה.
"כל פעם שקצת משעמם לו, הוא ניגש למטבח לאכול. זה משגע אותי"
"מהרגע שאנחנו נכנסים הביתה הם רק רוצים לנשנש. אני מרגישה כמו מסעדה שכל הזמן המטבח שלה עובד- זה קשה לי"
"אני יודעת שיש להם הרגלים לא בריאים בכל מה שקשור לתזונה, כי גם אני לא ממש מקפידה, אבל חשוב לי שיהיו להם הרגלים אחרים."
"יש לו את הגנים של אבא שלו, הוא מסוגל לשבת ולאכול כמויות, ואני לא רוצה שאח"כ יצחקו עליו הילדים בכיתה."
"איך שמתיישבים לאכול, מתחילות המלחמות על מה שהיא אוכלת, יותר נכון מה היא לא אוכלת"
נושא התזונה הוא "הבטן הרכה" בהרבה משפחות.
מה אומרת גישת הורות בריאה?
הקיבה מאותתת האם אנחנו רעבים או שבעים.
כמה פעמים ביום הקיבה מאותתת לכם שאתם רעבים?
וכמה פעמים אתם אוכלים למרות שהקיבה לא אותתה רעב?
פתחו את המפה וסרקו את כל האיברים כדי לגלות איזה איבר מפעיל את ההתנהגות–
האם איבר המוח משועמם? לכן הילד פונה למקרר
האם הלב צריך תשומת לב? לכן הילד מפעיל את אמא – שתבשל, שתכין, שתביע דאגה.
אולי עמוד השדרה של הילד חלש בחוץ? והוא מחזק את עמוד השדרה בבית, מול ההורה
האם הקיבה רעבה או צמאה? מתי הילד אכל, מה הוא אכל וכמה?
כולם יסכימו שטיפול באיבר הלא נכון לא ישנה את המצב. כלומר, כדי לתת מענה מדויק לתזונה, עליכם לזהות מה מניע אותה, איזה איבר באמת מסמן צורך?
Comments